Coming soon

Következő túra: Nagyerdei séta, Téli tábor - Dinnyés

2010. október 1., péntek

Pázmándi TOPorgóg - Csúcsoshegy, jövünk!



Időpont: Okt. 2

Helyszín: Pázmánd - Velencei hegység
Táv: 20 
Hivatalos kiírás: 20km 
Nevezési díj: 700Ft/fő

Végre! Nem egyedül, nem is ketten, hanem öten vágtunk neki a túrának. Igaz, nem minden pont úgy sikerült, ahogy terveztem. Kezdve azzal, hogy a Volan megváltoztatta a menetrendjét, így a buszra 10 perc helyett 1 órát kellett várnunk. Érkezéskor kitöltöttük a papírokat, majd nekivágtunk a kilométereknek. Peti nagyjából 100m után finoman puhatolni kezdte, hogy mikor lassítunk már. Pechjére, épp hogy csak bemelegítettünk, így csak gyorsítottunk. Az első állomásnál pálinka várta az érkezőket, ami jótékonyan hatott az 1km-es bemelegítéstől elcsigázott túrázókra. A következő megálló már a Zsidó-hegy (PANORÁMA) csúcsán volt. A csúcsra az út egy sziklákkal tagolt, meredek, keskeny ösvényen vezetett fel, így zerge-módban közlekedtünk. Fent megkaptuk második pecsétünket, majd irány a harmadik pont. A Cseplek-hegy (PANORÁMA) csúcsán két csinos lány osztott pecsétet, bár adhattak volna egyebet is (csokit persze, nem tudom mi mást kérhettem volna). Folytatva utam a szőlőtőkék mellett (PANORÁMA) szemem elé tárult a Csúcsos-hegy, ahol a múltkor majdnem feladtam az éjszakai túrát. Elhatároztam, most fájdalom nélkül fogom legyűrni a métereket. Idő közben ketten előre mentek, így maradtunk hárman. A hegy oldalában számos apró vetővirág bontogatta szirmait. Ez a védett (10000Ft) növény arról nevezetes, hogy csupán virága látszik ki a földből, a növény többi része a Föld alatt van. A csúcson pecsét várt, és már mehettünk is tovább. Ismét együtt volt a banda, gondoltuk levágjuk az utat. Egy ideig nem is volt semmi gond, de hirtelen akkora ezüstfás álta utunkat, hogy se előre, se hátra nem tudtunk menni. Laposkúszás-guggolás kombóval valahogy átverekedtük magunkat a dzsindzsán, és kb ott lyukadtunk ki, ahol elindultunk. Én nagyon élveztem, viszont a többieket láthatóan megtörték az események. Matyi elvesztette pálinkás üvegét, a nap további részében mást sem hallottunk csak azt, ahogy pálinkáját siratja. Egy idő után már nem volt vicces.... Peti megsértődött a dzsindzsás kitérő miatt, így 10km után feladta a versenyt, bár mire a buszon volt, már szánta bánta, de így járt. Andris és Attila lemaradtak, így most már egyedül folytattam utamat. Következett a Nadapi Szintezési Főalappont ahol csokit osztogattak, de nem volt időm sorbaállni, így üres kézzel álltam tovább. A Nyír-hegyi állomás felé a nadapi templom mellett vitt utam, így megcsodálhattam a templom mögötti szovjet katonai emlékművet is. Volt minden, ciril betű, sarló, kalapács, és vörös csillag is. A Nyír-hegy lankás emelkedője a gombák országa. Megannyi galóca, és mindenféle egyéb gomba éldegél az avarban, szemet gyönyörködtető színpompában. Számomra ez volt a túra legkedvesebb része. Következett az utolsó ellenőrző pont, a Pázmánd-forrás. Ide má szinte sík úton vitt utam, és a ponttól Pázmándig sem történt semmi izgalmas. Utánam Andris, Attila, és a pálinka-keresést feladó Matyi nagyjából egyszerre, kb 10 perccel később ért be. Megkaptuk kitűzőinket, és a jól megérdemelt gúlyáslevest. A túra végére a GPS szeirnt 20,8km-t tettem meg 4.55perc alatt. Nem baj, lesz ez még jobb is, de szigorúan nagyobb távon. 

Adatok a GPS-be: 20km 



2 megjegyzés:

  1. oké megyek, de még beszéljünk róla, hiszen nincs nálam a könyvem... mert akinek nincs esze lesz notesze... :-P

    VálaszTörlés
  2. Kedves darkprincess, szeretettel várunk! Küldj egy mailt, vagy vegyél fel msn-re, hogy gördülékenyebben menjen az egyeztetés. :)

    VálaszTörlés