Coming soon

Következő túra: Nagyerdei séta, Téli tábor - Dinnyés

2011. július 11., hétfő

Lazuri szoros - A kamásliavató

A hétvégén kedvesemmel, és barátnőjével ismét csatlakoztunk a Hajdú-Bihari Természetjárókhoz, a Lazuri szorosba vezető túrájukra. Sokféle nevet lehetne adni ennek az alig 13km-es sétának. Kezdem mindjárt az elején:
Az elkésős túra; A zsúfolt túra: Rendben megérkeztünk hajnali 5-re a találkozási pontra, fél hatra volt megbeszélve az indulás, maximum 52 főre. Ezzel szemben két busszal, összesen kb 70fővel még háromnegyed hatkor is a Nagyállomásnál álltunk és vártuk a zöld jelzést. -1pont
A nyugodt utazás túrája: A sofőr előtt le a kalappal. Nagyon szépen vezetett. De tényleg! Ez már említésre méltóan jó volt. Döccenők alig, sebességből nincs hiány pillanatokon belül Ártándon voltunk. +1pont
Az életunt határőrök, és a Schengeni meglepi: Ártándon felszállt egy határőr..izé, most már rendőr, papírokat ellenőrizni. A túrakiírásban nem szerepelt, hogy útlevél, vagy személyi szükségeltetik, nem csak az én meglepetésemre. A közeg kedve olyan volt amilyen, visszaköszönés nélkül is szép a napom, de az egyik család (4 fő) itt be is fejezte a túráját. -1pont
"Kis" hegyi kerülők túrája: Na itt kezdődött a "ma nem kellett volna felkelni" érzés. Drága helyi vezetőnk (egyébként le a kalappal, hogy elviselt minket) úgy gondolta, idén más úton érjük el a célt. Nosza a buszt olyan szűk, kanyargós, meredek hegyi utakra ahol a busz alig alig fért el, és a motor is igen csak erőlködött. Nem mondom, a látvány szép volt, de csak ott, ahol láttam 5 méternél tovább a fáktól. Jó gondolat, rossz megvalósítás. Külön "öröm", hogy utunk így 6 órásra hízott! -2pont (+1pont a táj szépségéért)
Délben a csúcson: Nem igaz, nem volt dél, amikor a kopár csúcs tetején elindultunk a túrán. olyan 11.45-50 között lehetett. Kb fél óra a tűző napon, és már el is érkeztünk az első árnyékos folthoz. Számomra ez megér -1 pontot.
Patak-parti: Megérkeztünk a patakhoz, és utunk a mederben vezetett. A kiírás szerint erre számítani is lehetett. És jól is esett a forró, tűző nap után. Nosza kamáslit elő, és futás a mederbe. Csak arra nem gondoltam, hogy a cipőm (ami elvileg szigetelt) egy helyen gyárilag átereszti a vizet. Meg is teltem vízzel, kb fél perc alatt. Érzésnek -1pont, élménynek +1pont.
Úttalan utakon: Igen, ez a blog címe, így hát fogjam be a szám. Nekem tetszett is, de kicsit lehetett volna több infót írni arról, mennyire lesz csúszós, járhatatlan az "út". Talán kevesebb nyugdíjas jött volna (nem semmi, ahogy végigcsinálták, pedig nem egy állt fejre útközben). -1pont
A herenyalós túra: Férfitársaim tudják miről van szó. Amikor a víz pont addig ér, hogy nem merülünk derékig, épp csak benyal egy magasabb hullám. Ez eleinte vicces tud lenni, ám órákon át unalmassá válik. De a gond nem is ez volt, hanem a feszített tempó, mert hát "késésben vagyunk, ne állj meg még fotózni, meg gyönyörködni se", és az így egyhangúvá váló táj. -1pont
Nem lesz több meder-kaland: "Nem megyünk többet a mederbe, itt az idő cipőt váltani" ez arrafelé annyit tesz: még kétszer gázlunk, de cserélj cipőt nyugodtan. Megtettem, beáztam. Nem jó élmény! -1pont
Levezetés: Ez jó volt! :) Kiértünk a szorosból, felértünk a tetőre, szép kilátás, kellemesen perzselő napsütés. Kis fotózás is belefért. +1pont
Pokol a buszon: Na nem vérfürdő, csak a légkondi vs. nap meccset a nap nyerte. -1pont
Egyszerűen csak Románia: Semmi gondom kedves keleti szomszédainkkal, csak nehezen viselem a szokásaikat. Például, hogy addig nem érvényes a jogsid, amíg nem próbálsz áthajtani egy gyalogoson, vagy a kedvencem: magyar szót hallván az oly kommunikatív helyi népek szókincse néhány e-betűre redukálódik. Tessék, lehet dekódolni! Nyilván nincs ez ott se mindenhol így, és itthon is előfordul...csak nem velem, így részemről ez -1 pont.
Fogy az oxigén: Hazafelé valamilyen oknál fogva, már a határhoz közeledve a sofőr kikapcsolta a légkondit, és álló helyzetben sem nyitotta ki egyik ajtót sem. Legnagyobb megdöbbenésünkre, akkor sem változott a helyzet, amikor rászóltunk, hogy ez így nem oké. Véleménye szerint oké volt. -1pont
Otthon, édes otthon: Átlépve a határt, egy órán belül itthon voltunk, és végre minden visszazökkent a normális kerékvágásba! +1pont
Nos, itt az idő, hogy összesítsek. Ennek a túrának a pontszáma: -7pont Ez annyit tesz: Egyszeri és megismételhetetlen!