Coming soon

Következő túra: Nagyerdei séta, Téli tábor - Dinnyés

2010. szeptember 19., vasárnap

Árpád kilátó - Szemlő-hegyi-barlang - Gül Baba türbéje

A mai napon egy nagyon hirtelen jött ötlettől vezérelve egy nagyon könnyű túrát tettünk, nagyon sokszor változtatva az útvonalat. Az eredeti túra tegnap lett volna, de érdeklődés hiányában elmaradt (Peti csinálta volna, mert én tegnap nyelvvizsgáztam). Így áttettük mára. Mivel az eső esett reggel, módosítottuk a tervet, barlangászni akartunk. Megegyeztünk a Pál-völgyi-barlangban, majd útközben SMS váltással hozzácsatoltuk még a Szemlő-hegyi-barlangot is. A Kolosy térről indultak a buszok. 29-es a Szemlő-hegyi felé, 56-os a Pál-völgyi felé. Ránéztünk az óránkra, pont lekéstük mindkét túraindulást, és mivel óránként van indulás, Peti ajánlotta, nézzük meg az Árpád kilátót, ami kb fél óra laza séta. Így hát buszra fel, majd Fenyő gyöngyétől séta. Útközben próbálgattuk Peti új fényképezőgépét, és csodájára jártunk a megannyi gyönyörű gombának. Felfelé eszembe jutott, hogy biztos van erre geoláda is, így hát kikerestük a legközelebbit az adatbázisból (GCKil) és meg is találtuk. A kilátó szép, rendezett, de sajnos lakott. Azért készült pár szép fotó a kilátásról (PANORÁMA) és már indultunk is vissza. Az idő elszaladt, már csak az egyik barlangot volt időnk megnézni. Mivel a Pál-völgyit mindketten láttuk már, a Szemlő-hegyi mellett döntöttünk. Vissza a Kolosy térre, másik busszal fel a barlanghoz. Hipp-hopp indult a túra. Túravezetőnk egy fiatal hölgy volt, aki bár a bemutatkozással kezdte mondókáját, Petivel teljesen elmerültünk csillogó szemeiben, így nem sokra emlékszünk a prológusból. Ezúton is bocsánatot kérünk! :P A barlang igazán szép, és akadálymentesített. Többet nem mondok róla, tessék szépen elmenni és megnézni. Akár babakocsival is. A vezetés tökéletes. Rengeteg színes élmény és információ várt ránk, amit vezetőnk élvezetes előadása tett még élvezhetőbbé. Továbbra is csak annyit mondok, tessék szépen elmenni, megnézni. A kb 40 perces túra végén, visszakullogtunk a Kolosy térre, és a helyi gyrososnál ebédeltünk. Finom! 10/10 pont a kiszolgálásra a kajára az árakra és a helyre is. Túra után jobb nem is kell. Hazaindulás előtt még megnéztük (szintén Peti ötlete volt) Gül Baba türbéjét, és itt is készült pár fotó. Többek között egy kancsal szöcskéről, és az országházról is. (PANORÁMA). Végeztünk a túránkkal, élményekkel gazdagodva tértünk hát haza. Most pedig készülhetek a holnapi 5 ládás geocaching-ra, így hát soraimat zárom....